ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΜΕ ΚΛΕΙΣΤΑ ΜΑΓΑΖΙΑ. ΚΡΑΥΓΗ ΑΓΩΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑΡΧΕΣ. ΒΥΘΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΧΡΕΗ

Πρεμιέρα για τις εκπτώσεις σήμερα (11.01.2021) αλλά με κλειστά μαγαζιά και ο όποιος τζίρος θα προέλθει αποκλειστικά και μόνο από το ηλεκτρονικό εμπόριο, τουλάχιστον την πρώτη εβδομάδα.

Οι έμποροι, δείχνουν την δυσαρέσκειά τους από το γεγονός ότι ακόμη και το click away που είχε επιτραπεί την περίοδο των εορτών, τώρα, με τις εκπτώσεις, είναι απαγορευμένο και οι μικρομεσαίοι είναι καταδικασμένοι να κοιτάζουν από μακριά την πρώτη αυτή περίοδο των εκπτώσεων.

Όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να χαθεί ένα μεγάλο μέρος του τζίρου, που για την περίοδο των εκπτώσεων ανέρχεται σε περίπου 5,5 δισ. Αν μάλιστα συνυπολογιστεί ότι την περίοδο των εορτών χάθηκε τζίρος άνω των 2 δισ., γίνεται κατανοητό ότι είναι μία εξέλιξη που πολύ δύσκολα θα μπορέσει θα διαχειριστεί, το εμπόριο, ειδικά οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Κίνδυνος για λουκέτα

Όπως σημειώνουν ότι μέσα στο επόμενο 2μηνο, θα πρέπει να έχουν ξεπουλήσει το εμπόρευμά τους και παράλληλα να έχουν πληρώσει τους προμηθευτές τους, για τις χειμερινές τους προμήθειες. Με κλειστά μαγαζιά, σημειώνουν, αυτό δεν μπορεί να συμβεί και στην απευκταία περίπτωση που το lockdown συνεχιστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε το λουκέτο, για κάποιες επιχειρήσεις – μικρομεσαίες κυρίως – είναι αναπόφευκτο.

Και επειδή τα πάντα είναι αλυσίδα, στην περίπτωση που δεν μπορέσει να πουληθεί το χειμερινό εμπόρευμα, δεν θα μπορέσουν να προμηθευτούν τα ανοιξιάτικα προϊόντα, ώστε να φωνάξουν παρόν, την ώρα που θα λειτουργήσει – με τον όποιο τρόπο – η αγορά την Άνοιξη. 

Ήδη σημειώνουν οι παράγοντες τους εμπορίου, ότι ο κλάδος έχει υποστεί τις μεγαλύτερες συνέπειες στην περίοδο της πανδημίας και κυρίως αυτό που ζητούν, είναι τουλάχιστον να λειτουργήσει το click away, αφού όπως σημειώνουν, «οι ίδιοι οι επιστήμονες θεωρούν ότι δεν επιβαρύνει την όλη κατάσταση»

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του προέδρου της ΕΣΕΕ Γιώργου Καρανίκα «δύο εβδομάδες πριν οι υπεύθυνοι δήλωναν πως η επιτυχία του click away συνίσταται στο ότι δεν προκάλεσε αύξηση των κρουσμάτων, αλλά σήμερα δεν επιτρέπουν ούτε καν αυτή τη λύση». Ο ίδιος έκανε μάλιστα λόγο για «απογοήτευση των μικρομεσαίων εμπόρων για την άνιση μεταχείριση η οποία μεταλλάσσεται γοργά σε αγανάκτηση».

Καθοριστική η περίοδος

Ο εμπορικός κόσμος δίνει μεγάλο βάρος στην περίοδο των εκπτώσεων και αυτό διότι σημαίνει το τέλος της χειμερινής σεζόν. Ειδικά μάλιστα οι επιχειρήσεις εκείνες που δεν διαθέτουν e-shop, βρίσκονται σε πολύ πιο δυσχερή θέση από τις μεγάλες αλυσίδες, αφού ουσιαστικά «αποκλείονται» από τις φετινές εκπτώσεις. Σε πιο πλεονεκτική θέση βρίσκονται οι επιχειρήσεις που διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα. Πολλές μάλιστα επιχειρήσεις, ειδικά οι μεγάλες, έχουν ήδη ξεκινήσει από την περασμένη εβδομάδα τις εκπτώσεις, οι οποίες και σε πολλές περιπτώσεις φτάνουν ακόμη και το 60%.

Σήμα κινδύνου

Προκειμένου να αντιληφθεί ο καθένας πόσο δύσκολα είναι τα πράγματα στον εμπορικό κόσμο, αρκεί να μεταφερθεί η θέση του προέδρου της ΕΣΕΕ που σημειώνει χαρακτηριστικά ότι «πρέπει όλοι οι αρμόδιοι να καταλάβουν ότι πίσω από τα κατεβασμένα ρολά των εμπορικών καταστημάτων εκτυλίσσονται πλέον σοβαρά επιχειρηματικά και οικογενειακά δράματα που θα φανούν τους αμέσως επόμενους μήνες. Η απαξίωση των εμπορευμάτων και των ίδιων των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων, η πλήρης απορρύθμιση της αγοραστικής κίνησης και των καταναλωτικών συνηθειών και η συσσώρευση τεράστιων οφειλών, οδηγούν σε εργαλειοποίηση της πανδημίας και σε βίαιη αναδιάρθρωση της αγοράς προς όφελος των ισχυρών πολυεθνικών και των εγχώριων αλυσίδων».

Translate »
error: Content is protected !!