Χριστουγεννιάτικη εγκύκλιος του Μητροπολίτη Σύρου, κ.κ. Δωρόθεου Β’

Με το έλεος και τη Χάρη του Θεού
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
Σύρου, Τήνου, Άνδρου, Κέας, Μήλου, Μυκόνου, Κύθνου, Σερίφου,
Σίφνου, Κιμώλου, Φολεγάνδρου, Δήλου, Μακρονήσου & Σικίνου

Προς
τον Ιερό Κλήρο και τους εορτοφόρους Χριστιανούς,
τους κατοικούντας και επισκεπτομένους
τα ευλογημένα νησιά
της καθ’ ημάς Ιεράς Μητροπόλεως

Χριστούγεννα, 2022

«Δεύτε ίδωμεν πιστοί, που εγεννήθη ο Χριστός• ακολουθήσωμεν λοιπόν, ένθα οδεύει ο αστήρ, μετά των Μάγων Ανατολής των βασιλέων».
Ευλογημένα μου πνευματικά παιδιά!
Με την πένα της θεοπνευστίας οπλισθείς, ο ιερός υμνογράφος, μας καλεί να συμμετάσχουμε
στο Μέγα Μυστήριο της Ενανθρωπίσεως του Άναρχου Θεού.
Μας προσκαλεί να προσέλθουμε προσκυνητές, στην πόλη του βασιλέως Δαυίδ, την Βηθλεέμ, όπου ένας άλλος Βασιλέας Παιδίον ετέχθη.

Ένας Μεσσίας Λυτρωτής που δε θαμπώνει, δεν απαιτεί και δεν επιβάλεται με τη βία. Ένας Θεός δούλος με πηγή της βαθιάς Του δύναμης την ανικανότητά Του να υπερασπιστεί τον εαυτό Του. Στο κόσμο τούτο όπου προβάλλονται η ωμότητα, η βία και η τυφλή δύναμη, αυτό που δημιούργησε ο, τι πιο όμορφο και αληθινό στην ιστορία του, είναι η «αδυναμία» της Βηθλεέμ!

Η Ενανθρώπιση του Θεού αποτελεί μια κίνηση ελεύθερα προσφερομένης αγάπης προς τον άνθρωπο. Εκεί, στην Βηθλεέμ συνέβη άπαξ ιστορικώς εν χρόνω η Σάρκωση του Λόγου υπό της Θεοτόκου Μαρίας. Ο Άχρονος Θεός εισήλθε την ιστορία γενόμενος τέλειος Άνθρωπος, δωρούμενος πλέον την σωτηρία προς το ανθρώπινο γένος.

Γι’ αυτό και ο Ουρανοφάντωρ Μέγας Βασίλειος όνομάζει την εορτή της Γεννήσεως του Χριστού «γενέθλιον ημέραν της ανθρωπότητος»!

Η Εκκλησία όμως, δεν περιορίζει την εορτή των Χριστουγέννων σε ένα βιολογικό, βιογραφικό επεισόδιο της ζωής του Χριστού. Η εορτή της Γεννήσεως του Χριστού, δεν είναι απλώς μια σελίδα του εκκλησιαστικού ημερολογίου, αλλά τρόπος ζωής και σκέψεως της Εκκλησίας. Μια ζωτική μύηση και αποκάλυψη μιάς Αλήθειας που είναι πάντοτε παρούσα στην Εκκλησία μέσα από έναν ιερό υπέρλογο χρόνο.

Χρόνος αιωνίως παρών ο οποίος βιώνεται με τον όρο «σήμερον» που χρησιμοποιούν οι ιεροί υμνογράφοι.
Η Σάρκωση του Λόγου όντως, γενόμενη ιστορικώς εν χρόνω, έδωσε στον άνθρωπο την δυνατότητα πλέον της Θεώσεως. Ο άνθρωπος όμως, έχει την ευθύνη της αναζητήσεως και της προσωπικής του συναντήσεως με το Θεό. Εδώ είναι το σημείο όπου παιδαγωγικώς η Εκκλησία εορτάζει μέσα από έναν επαναλαμβανόμενο εορτολογικό κύκλο την Γέννηση του Χριστού. Να υπομνηματίσει στον άνθρωπο την προσωπική ευθύνη που φέρει έναντι της δωρεάς αυτής που προσφέρει εξ απείρου αγάπης κινούμενος ο Θεός.

Τον «εξαίσιον δρόμον» προς την συνάντηση του τεχθέντος Χριστού, χαράσσουν τρεις μη αναμενόμενες για την εποχή και τον τόπο εκείνο μορφές.

Και είναι, όντως, πέραν του λόγου, ότι η Γέννηση του Θεού, η οποία, κατά τον Άγιο Ιγνάτιο τον Θεοφόρο «έλαθε», δηλαδή πέρασε απαρατήρητη, γνωστοποιείται σε «Μάγους Βασιλείς Περσών».

Οι «Μάγοι» αυτοί αποτελούν τους σοφούς και επιστήμονες της εποχής τους, που όμως η γνώση τους δεν τους στάθηκε εμπόδιο στην προσκύνηση του σαρκωθέντος Λόγου.

Ο?ρανοδρόμοι ?ντως, ?πό τήν ?νατολή, τήν Βαβυλ?να, ?ρχίζοντας τόν δρόμο τους, καταλήγουν νά προσκυνήσουν τόν ?διο τόν «?λιο τ?ς Δικαιοσύνης»!

?κολουθώντας τόν φωτεινό ?στέρα, ? ?πο?ος κατά τόν ?γιο ?ωάννη τόν Χρυσόστομο ?ταν «δύναμίς τις ?όρατος ε?ς ταύτην μετασχηματισθε?σα τήν ?ψιν», δηλαδή ?γγελος μέ τήν μορφή ?στέρος, καταφτάνουν κάποτε μέ ταπείνωση στήν ?πλότητα τ?ς ο?κίας, ?που πλέον ?το τό δύο ?τ?ν Παιδίον.

Και εκεί καταθέτουν ενώπιόν Του τα δώρα τους.

Δώρα σύμβολα, πνευματικού μόχθου, συλληφθέντα από εσωτερική παρόρμηση.
Χρυσό για την τιμή Του ως νέο Βασιλέα, λιβάνι για την Θεική Του προέλευση και σμύρνα για την θυσιαστική Του πορεία.

Δεν απογοητεύονται στη Θέα ενός πτωχού, κατά τα ανθρώπινα κριτήρια, Παιδίου. Δεν πιστεύουν ούτε στιγμή ότι ο Αστέρας τους οδήγησε λάθος. Ενώπιόν τους βλέπουν τον όντως Βασιλέα των Βασιλευόντων στην αγκάλη της Παντανάσσης Μητρός Του.

Ουσιαστική είναι και η υπόμνηση της Ορθόδοξης Εικονογραφίας, που αποτυπώνει τους Μάγους ως άνδρες τριών διαφορετικών ηλικιών. Νέος αγένειος, μεσήλικας και ηλικιωμένος.

Προβάλλεται έτσι η ουσιαστική βιωματική πεποίθηση της Εκκλησίας ότι η αναγνώριση του Θεού και η πορεία προς την εν Θεώ τελείωση δεν αποτελεί προνόμιο ή υποχρέωση μιάς μόνον ηλικίας, αλλά αφορά τον άνθρωπο καθ’ όλη την πορεία της ζωής του.

Ο άνθρωπος της εποχής μας, χαμένος, αποπροσανατολισμένος και τυφλωμένος από τα ψεύτικα και τεχνητά κοσμικά φώτα, αναζητά πάντα κάτι που, κατά τη δική του λογική, θα τον κάνει ευτυχισμένο και θα του δώσει μια πρόσκαιρη χαρά.

Ψάχνει το Θεό μέσα στη φασαρία του κόσμου, έχοντας δημιουργήσει μέσα του θεούς κατ΄ εικόνα και ομοίωσή του.

Τον ορθό όμως δρόμο μας δείχνουν οι τρεις σοφοί ουρανοδρόμοι, που μας καλούν να αναζητήσουμε το Θεό, πέρα από τα φώτα της γιορτής!
Να αναζητήσουμε το Θεό μακριά από κάθε κοσμική εικόνα!

Να αναζητήσουμε και να συναντήσουμε τον Νηπιάσαντα Θεό και να τον προσκυνήσουμε με τους παρακάτω στίχους, που ο ιερός υμνογράφος, Ρωμανός ο Μελωδός, κατέλιπε στην Εκκλησιαστική Υμνολογία:

«Ματαιότης ματαιοτήτων είναι όλα
μα κανείς ανάμεσά μας δεν υπάρχει
που να το παραδέχεται.
Γιατί άλλοι μεν πλανούν
κι άλλοι είναι πλανεμένοι.
Γι’ αυτό, Παρθένε, ευχαριστούμε το Υιό Σου
που μας ελευθέρωσε
όχι μονάχα απ’ τη πλάνη
αλλά και από κάθε κακό.
Σ’ όλες τις χώρες που διατρέξαμε,
από έθνη βάρβαρα, από γλώσσες άγνωστες,
καθώς επερπατούσαμε στη γη και την εψάχναμε
έχοντας το άστρο για λυχνάρι
και με λαχτάρα
εζητούσαμε το
που γεννήθηκε
Νέο Παιδί, ο Άχρονος Θεός»

Χρόνια σας Πολλά, ευλογημένα και υγιεινά,
πολύτιμοι και αγαπητοί μου εν Κυρίω συνεργοί και συνιερουργοί,
αγαπημένα μου πνευματικά παιδιά!

† O ΣΥΡΟΥ ΔΩΡΟΘΕΟΣ Β’


Ακολουθήστε μας στα social media του XploreMykonosNews.gr

Κάντε εγγραφή και στο κανάλι μας στο YouTube

Ακολουθήστε μας και στο Νο1 lifestyle & travelling περιοδικό της Μυκόνου XploreMykonosMagazine.com


Διαβάστε ακόμη:


Translate »
error: Content is protected !!
Αρέσει σε %d bloggers: