Το στοίχημα του εμπορίου απέναντι στα μέτρα για την πανδημία – Ορατός ο κίνδυνος για άδεια ράφια

Μία ιδιότυπη κατάσταση έχει να αντιμετωπίσει το εμπόριο. Από την μία η παγωμάρα του καταναλωτικού κοινού λόγω μέτρων κατά της πανδημίας και προσδοκίας για την Black Friday και από την άλλη ο φόβος να παρατηρηθούν σοβαρές ελλείψεις στην αγορά.

Με την κίνηση στα εμπορικά καταστήματα τις τελευταίες ημέρες είναι μάλλον υποτονική παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε σε περίοδο εκπτώσεων. Ωστόσο η εικόνα αυτή αποδίδεται στο γεγονός ότι οι καταναλωτές περιμένουν την Black Friday που είναι προγραμματισμένη για τις 16 Νοεμβρίου, αλλά και την Cyber Monday λίγες ώρες αργότερα και πιο συγκεκριμένα για τις 29 Νοεμβρίου.

Η φετινή περίοδος όμως δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες χρονιές και αυτό διότι ελλοχεύει ο κίνδυνος η Black Friday να πραγματοποιηθεί με … άδεια ράφια.

Οι μεγάλες αλυσίδες έχουν προχωρήσει σε προμήθειες και έχουν βάλει στις αποθήκες τους έναν σημαντικό αριθμό προϊόντων, αλλά δεν είναι υπάρχει η σιγουριά των προηγούμενων χρόνων ότι θα υπάρξει επάρκεια.

Το εμπόριο έχει να αντιμετωπίσει αυτή την στιγμή δύο σοβαρά προβλήματα. Το ένα είναι τα μέτρα απέναντι στην πανδημία που φρέναραν τους καταναλωτές και το δεύτερο οι πιθανές ελλείψεις που ενδεχομένως υπάρξουν.

Σύμφωνα με τους εμπόρους τις πρώτες ημέρες του Νοεμβρίου, ο τζίρος των εκπτώσεων ήταν σχετικά ικανοποιητικός παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές δεν γοητεύονται πλέον από τις περιόδους των εκπτώσεων και αυτό διότι έχουν συμπιεστεί τα περιθώρια και ως εκ τούτου ο καταναλωτής που θέλει κάτι θα το βρει και μάλιστα στην καλύτερη δυνατή τιμή.

Τα μέτρα για την πανδημία και η αναμονή της Black Friday φρέναραν την αγορά, με αποτέλεσμα το περασμένο σαββατοκύριακο (την Κυριακή ήταν ανοικτά τα καταστήματα) ο τζίρος να υποχωρήσει σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, κατά περίπου 25% με 30%. Σύμφωνα μάλιστα με τους παράγοντες της αγοράς η πίεση τις πρώτες ημέρες της εβδομάδος ήταν ακόμη μεγαλύτερη και σε κάποιες περιοχές (π.χ. η Βόρεια Ελλάδο), η πτώση έφτασε ακόμη και το 50%.

Το κύριο χαρακτηριστικό είναι πάντως ότι όσο μεγαλύτερο είναι το ποσοστό των ανεμβολίαστων σε κάποια περιοχή, τόσο μεγαλύτερη είναι η πτώση του τζίρου.

Το στοίχημα των τελευταίων 50 ημερών

Για πολλές επιχειρήσεις το χρονικό διάστημα από τα μέσα Νοεμβρίου έως και το τέλος έτους, είναι ιδιαίτερα σημαντικό και αυτό διότι ο τζίρος που πραγματοποιούν μπορεί και να αντιπροσωπεύει ακόμη και το 30% έως και το 40% του συνόλου, εκμεταλλευόμενοι την Black Friday, την Cyber Monday και βέβαια την περίοδο των εορτών.

Σε ότι αφορά την Black Friday, οι τιμές παραδοσιακά αποτελούν τον κράχτη και οι μεγάλες αλυσίδες ψάχνουν τρόπους ώστε να συνδυάσουν μεγάλες εκπτώσεις και επαρκείς ποσότητες. Και αυτό διότι ελλοχεύει ένας μεγάλος κίνδυνος και αυτός δεν είναι άλλος από το να υπάρξει μεγάλη ζήτηση και η προσφορά να υπολείπεται σημαντικά. Και βέβαια να προκληθεί αναστάτωση, με τους καταναλωτές να δυσανασχετούν και να αμαυρώνεται το όνομα της αλυσίδας που έχει κάνει αυτή την προσφορά.

Ηδη έχουν ξεκινήσει οι πρώτες προσφορές, από αλυσίδες, οι οποίες έχουν διάφορες διακυμάνσεις. Από 20% έως 30% και μπορεί να φτάσουν σε κάποιες περιπτώσεις και το 80%, αλλά αυτές αφορούν ελάχιστα προϊόντα.

imerisia.gr


Ακολουθήστε μας στα social media του XploreMykonosNews.gr

Κάντε εγγραφή και στο κανάλι μας στο YouTube

Ακολουθήστε μας και στο Νο1 lifestyle & travelling περιοδικό της Μυκόνου XploreMykonosMagazine.com


Διαβάστε ακόμη:


Translate »
error: Content is protected !!
Αρέσει σε %d bloggers: