Τα ρεκόρ της κρουαζιέρας στα ελληνικά λιμάνια και προορισμούς επιβεβαιώνουν, όλο και περισσότερο, ότι η Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο του κόσμου της κρουαζιέρας.
Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας, η οποία ξεκίνησε στη Γένοβα της Ιταλίας στις 11 Μαρτίου και θα διαρκέσει έως τις 14 Μαρτίου 2024, δυναμική είναι η συμμετοχή ελληνικών επιχειρήσεων – μελών του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ) καθώς και άλλων φορέων.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε σχετικά: «Τα ρεκόρ της κρουαζιέρας στα ελληνικά λιμάνια και προορισμούς επιβεβαιώνουν, όλο και περισσότερο, ότι η Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο του κόσμου της κρουαζιέρας».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ιταλία είναι ο πρώτος προορισμός στην Ευρώπη και η χώρα όπου υπάρχει ο μεγαλύτερος οικονομικός αντίκτυπος του κλάδου της κρουαζιέρας, με 15 δισ. ευρώ από τα 60 δισ. ευρώ συνολικά που παράγονται στην Ευρώπη, καθώς και στην απασχόληση με 125.000 από τις 500.000 θέσεις εργασίας που έχουν συνολικά δημιουργηθεί.
Ωστόσο, για να διατηρηθεί αυτός ο ηγετικός ρόλος στην Ευρώπη, απαιτείται συνεργασία των εταιρειών του κλάδου με τις κυβερνήσεις, τα λιμάνια, τους τερματικούς σταθμούς, τους προορισμούς και την ΕΕ.
Τα στοιχεία για το 2023
Το ΕΒΕΠ υπενθυμίζει ότι σύμφωνα με τα στοιχεία, η περυσινή χρονιά αποτέλεσε μια εκπληκτική σεζόν για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα, ξεπερνώντας κάθε ιστορικό προηγούμενο στις συνολικές αφίξεις επιβατών. Ειδικότερα, σε 49 ελληνικά λιμάνια, οι συνολικές αφίξεις κρουαζιεροπλοίων ανήλθαν σε 5.230 και ο αριθμός επιβατών σε 7 εκατ. δηλαδή, 450 περισσότερες αφίξεις πλοίων με επιπλέον 2,4 εκατ. επιβάτες.
Αντίστοιχα, σε ετήσια ποσοστιαία βάση το 2023 είχαμε αύξηση 9,4% στις προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων και αύξηση 51,3% στον αριθμό των επιβατών. Αξίζει να σημειωθεί ότι, το προηγούμενο καταγεγραμμένο ιστορικό ρεκόρ αφίξεων σημειώθηκε το 2011, με 5.261 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και 6,1 εκατ. επιβάτες. Το νέο ρεκόρ, ως προς τον αριθμό των επιβατών, μάλιστα, σημειώθηκε με αύξηση κατά 14,4%.
Η διαφορά των ποσοστιαίων μεταβολών μεταξύ πλοίων και επιβατών, τόσο για τα τελευταία δύο χρόνια, όσο και για τα ιστορικά ρεκόρ 2023 και 2011, δείχνει ότι, κατά μέσο όρο, τα κρουαζιερόπλοια που προσέγγισαν τα ελληνικά λιμάνια το 2023 είχαν μεγαλύτερη πληρότητα επιβατών ανά πλοίο. Έτσι, σε κάθε άφιξη του 2023 αντιστοιχούν 1.339 επιβάτες, έναντι των 969 το 2022 και 1.164 επιβάτες ανά πλοίο, το 2011. Σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, τα έσοδα από τον κλάδο το 2023 ήταν ύψους 699 εκατ. ευρώ, έναντι 413 εκατ. ευρώ το 2022 και 556 εκατ. ευρώ το 2019.
Πρωτοπόρος, σε σχέση με τον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας, αναδείχθηκε, για μια ακόμη χρονιά, ο Πειραιάς, με 1,5 εκατ. επιβάτες και ακολουθούν, η Σαντορίνη με 1,3 εκατ., η Μύκονος με 1,2 εκατ. και, στη συνέχεια, η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Κατάκολο και το Ηράκλειο. Αναφορικά με τις προσεγγίσεις πλοίων, η Σαντορίνη παίρνει την πρώτη θέση με 800 προσεγγίσεις, ακολουθεί ο Πειραιάς με 760, η Μύκονος με 749 και στη συνέχεια η Ρόδος, η Κέρκυρα, το Ηράκλειο και η Πάτμος.
Τα περισσότερα λιμάνια παρουσίασαν σημαντικές ετήσιες ποσοστιαίες αυξήσεις επιβατών, με πρωτοπόρο στην κατάταξη τον Πειραιά με 70,4%, τη Σαντορίνη με 57,2%, το Κατάκολο με 55,6%. Σημαντικές, επίσης, ποσοστιαίες αυξήσεις των επιβατών κρουαζιέρας, παρουσίασαν οι λιμένες της Αστυπάλαιας, της Χίου, της Πάρου, της Νάξου, του Ρεθύμνου, της Τήνου, του Αγίου Νικολάου, της Σίφνου, και της Ύδρας, ενώ μπήκαν στο χάρτη της κρουαζιέρας η Πρέβεζα, η Άνδρος και η Ίος.
Ένα, επίσης σημαντικό, στοιχείο για την αγορά κρουαζιέρας χαρακτηρίζεται η επιλογή των ελληνικών λιμανιών για «homeporting». Όπως είναι αναμενόμενο, τονίζει το ΕΒΕΠ, το λιμάνι του Πειραιά πρωτοστατεί στο «homeporting» με 525 αφίξεις και 880.800 επιβάτες που ξεκίνησαν και τελείωσαν το ταξίδι τους από τον Πειραιά. Ακολουθεί το λιμάνι της Κέρκυρας με 54 αφίξεις και 194.792 επιβάτες, το Λαύριο με 99 αφίξεις και 123.383 επιβάτες, το Ηράκλειο με 6 αφίξεις και 14.106 επιβάτες και η Θεσσαλονίκη με 31 αφίξεις και 10.000 επιβάτες.
Όπως αποδεικνύεται, η αγορά της κρουαζιέρας στη χώρα μας αποτελεί σημαντική παράμετρο ανάπτυξης τόσο για τις τοπικές κοινωνίες όσο και για την εθνική οικονομία. Το επιμελητήριο εκτιμά πως σε συνδυασμό με την εξέλιξη των λιμενικών υποδομών και των μεγάλων ναυπηγείων, μπορεί να δώσει ακόμη μεγαλύτερες προοπτικές για επιπλέον θέσεις εργασίας και ευκαιρίες στην αγορά.
Ευοίωνες είναι, μάλιστα, και οι προβλέψεις, με βάση τα στοιχεία των προκρατήσεων των κρουαζιερόπλοιων που αναμένονται φέτος στα ελληνικά λιμάνια για το 2024, με τις εκτιμήσεις να κυμαίνονται με αύξηση 10% στις αφίξεις και 15% στον αριθμό των επιβατών.
Ακολουθήστε μας στα social media του XploreMykonosNews.gr
Κάντε εγγραφή και στο κανάλι μας στο YouTube
Ακολουθήστε μας και στο Νο1 lifestyle & travelling περιοδικό της Μυκόνου XploreMykonosMagazine.com
Διαβάστε ακόμη:
- Κυκλάδες: Οι Δημοτικές Ενότητες που θα καταργηθούν στις επόμενες εκλογές
- Στις Κυκλάδες το ακριβότερο πετρέλαιο θέρμανσης
- Οι Κυκλάδες τις λιγότερες καμένες εκτάσεις για το 2024 – Ποιες περιφέρειες έχασαν το περισσότερο πράσινο
- Έκθεση «Γυναίκες των Κυκλάδων μέσα στον χρόνο» στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
- Real estate: Μεγάλη έρευνα για τις αποδόσεις και τις τιμές – Εξοχική κατοικία και ποιες περιοχές ξεχωρίζουν