Νέες επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ σε τέσσερα αεροδρόμια που έφτασαν στα όρια τους σχεδιάζει η Fraport Greece, η οποία από το 2017 που ανέλαβε την διαχείριση 14 αεροδρομίων της χώρας, τα διεθνοποίησε ακόμη περισσότερο, επεκτείνοντας παράλληλα την τουριστική σεζόν.

Η Fraport Greece ανακοίνωσε χθες στην κατεύθυνση της στήριξης και της ενίσχυσης του εγχώριου τουριστικού προϊόντος ότι σχεδιάζει πρόσθετες επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ, με στόχο την αύξηση της φέρουσας ικανότητας στα αεροδρόμια της Κω «Ιπποκράτης», της Κέρκυρας «Ιωάννης Καποδίστριας», της Μυκόνου και της Σαντορίνης. Την τελευταία 5ετία, στα δύο διεθνή αεροδρόμια των Κυκλάδων έγιναν σημαντικές επενδύσεις από την Fraport, οι οποίες θα συνεχιστούν.
Σύμφωνα με το ot.gr, τα αεροδρόμια αυτά πλησιάζουν τα όρια δυναμικότητάς τους λόγω της σημαντικής ανόδου της επιβατικής κίνησης, γεγονός που καθιστά απαραίτητη την περαιτέρω ενίσχυση των υποδομών τους.
Επίσης επενδύει σταθερά στις υποδομές των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, (Άκτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) διαθέτοντας ετησίως ποσά που αγγίζουν τα 50 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση και βελτίωση των εγκαταστάσεών τους.
Επιπρόσθετα, για την αναμόρφωση και ανακατασκευή των διαδρόμων, στο πλαίσιο ενίσχυσης του ήδη υψηλού επιπέδου ασφαλείας, έχουν δεσμευθεί κονδύλια ύψους 146 εκατ. ευρώ.
Τα έργα αυτά, τα οποία εντάσσονται στη Σύμβαση Παραχώρησης, αποτελούν μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος μεγάλης κλίμακας που υλοποιεί η εταιρεία, με στόχο τη συμμόρφωση με τους νέους κανονισμούς ασφαλείας της EASA (European Union Aviation Safety Agency). Πιο «διεθνή» τα αεροδρόμια, πιο αυξημένη κίνηση στα άκρα της σεζόν.
Τα 14 αεροδρόμια εμφανίζουν αξιοσημείωτες επιδόσεις τα τελευταία οκτώ χρόνια που πέρασαν στον έλεγχο της Fraport Greece. Δεν είναι μόνο η συνολική αύξηση της επιβατικής κίνησης το διάστημα 2016-2024 κατά 44,1% ή 11.017.382 περισσότερους επιβάτες. Είναι ότι έχουν διεθνοποιηθεί περαιτέρω, μια εξέλιξη που αντικατοπτρίζει την γενικότερη άνοδο του ελληνικού τουρισμού, αλλά και με τον στόχο επέκτασης της σεζόν.
Η επέκταση της σεζόν στα άκρα του χρόνου
Από την επεξεργασία των στοιχείων των ετών 2016 (τελευταίος χρόνος πριν αναλάβει η Fraport) και 2024 προκύπτει ότι η επιβατική κίνηση στις διεθνείς πτήσεις αυξήθηκε περισσότερο από την συνολική (εσωτερικού εξωτερικού). Οι επιβάτες των διεθνών πτήσεων το 2016 ήταν 18.262.981 και το 2024 έφτασαν τους 28.246.829 καταγράφοντας μία άνοδο κατά 54,66% έναντι της συνολικής ανόδου κατά 44,1%, ανταποκρινόμενα στην υψηλότερη ζήτηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Επίσης μεγαλύτερη ακόμη άνοδο σημείωσε η διεθνής επιβατική κίνηση στα «άκρα» της σεζόν, δηλαδή το πρώτο και το τελευταίο δίμηνο κάθε χρονιάς, συμβάλλοντας στον στρατηγικό στόχο επέκτασης της σεζόν.
Το 2024 το πρώτο και το τελευταίο δίμηνο του έτους (Ιανουάριος-Φεβρουάριος και Νοέμβριος-Δεκέμβριος) η διεθνής επιβατική κίνηση έφτασε τους 1.179.699 επιβάτες έναντι 687.318 επιβατών τους αντίστοιχους μήνες του 2016, σημειώνοντας μία άνοδο κατά 71,6%.
Ποια αεροδρόμια ξεχώρισαν
Ειδικά το 2024 η επιβατική κίνηση εξωτερικού των 14 αεροδρομίων της Fraport Greece, αυξήθηκε κατά 6,4% σε σύγκριση με το 2023 με τους επιβάτες να ανέρχονται στα 28.246.829 έναντι 26.535.563 το προηγούμενο έτος. Η συνολική κίνηση ξεπέρασε τα 36 εκατ. και έφτασε τα 36.026.347 έναντι 33.870.868 πέρυσι ελαφρώς χαμηλότερα από τις προβλέψεις των 36,5 εκατ. επιβατών. Καβάλα και Μύκονος είχαν αρνητική επίδοση το 2024 (-6,7% και -5,1% αντίστοιχα στους διεθνείς επιβάτες και -3,3% και -2,7% στο σύνολο της επιβατικής κίνησης) ενώ η Ρόδος είναι ο απόλυτος πρωταγωνιστής της χρονιάς με +13,7% στη διεθνή επιβατική κίνηση και +12,7% στη συνολική.
Υπενθυμίζεται ότι η αρνητική πορεία του αεροδρομίου της Μυκόνου ξεκίνησε το 2023, με την πτώση της επιβατικής κίνησης να διαμορφώνεται στο 1,7% σε ετήσια βάση και να συμπαρασύρεται από τη μειωμένη κατά 5,9% κίνηση από το εξωτερικό. Συνολικά, πάντως, σε σχέση με το 2022, τελευταίο έτος με θετικές επιδόσεις για το αεροδρόμιο του κυκλαδίτικου νησιού, η Μύκονος έχασε περί τους 75 χιλιάδες επιβάτες. Μόνο σε ό,τι αφορά τη διεθνή κίνηση, η ψαλίδα είναι μεγαλύτερη, καθώς οι απώλειες ξεπέρασαν τους 127 ταξιδιώτες.
Στον αντίποδα, ο έτερος premium νησιωτικός προορισμός της χώρας, η Σαντορίνη, κατάφερε να κατοχυρώσει το 2024 το θετικό πρόσημο που επανήλθε στις επιδόσεις της τους τελευταίους μήνες, με αποτέλεσμα η επιβατική κίνηση στο νησί του Αιγαίου να κλείνει στο συν 3,7% σε ετήσια βάση. Η κίνηση εσωτερικού κατέγραψε για το 2024 άνοδο 5,9% σε σχέση με το 2023, με τη διεθνή κίνηση να ακολουθεί με χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στο συν 1,8%.
Σημειώνεται ότι η Σαντορίνη παρά το γεγονός ότι το 2023 έκλεισε στο μείον 9,9% σε επίπεδο διεθνούς κίνησης κατάφερε να αντισταθμίσει τις απώλειες από το εξωτερικό και να σημειώσει άνοδο 1,1% στα συνολικά αποτελέσματά της χάρη στην ενισχυμένη κατά 18,7% κίνηση εσωτερικού.
ot.gr
Ακολουθήστε μας στα social media του XploreMykonosNews.gr
Κάντε εγγραφή και στο κανάλι μας στο YouTube
Ακολουθήστε μας και στο Νο1 lifestyle & travelling περιοδικό της Μυκόνου XploreMykonosMagazine.com
Διαβάστε ακόμη:
- «Φακελώνονται» όσοι χτίζουν στη Μύκονο αυθαίρετα – «Θα τα δουν να κατεδαφίζονται», το μήνυμα Σκυλακάκη
- Μύκονος: Υποχώρηση υδάτων – Σε κάστρα κολυμπούσαν τα ψάρια του νησιού
- Μιχάλης Καπίρης: “Οι σεισμοί «κόβουν» το «Σπίτι μου ΙΙ» στις Κυκλάδες – Απαιτείται άμεση ρύθμιση” (vid)
- Βραβεία Forbes: Βραβεία και σημαντικές διακρίσεις για ξενοδοχεία Μυκόνου και Σαντορίνης
- «Πληρωμένοι από γνωστούς-αγνώστους έχουν στόχο να δυσφημίσουν την Μύκονο»