«Ακριβή» μου Μύκονος

Του Νότη Μαρτάκης Προέδρου του ομίλου MTC GROUP.

Σε κάποια φάση της επαγγελματικής μου ενασχόλησης στο πλαίσιο της διαχείρισης τουριστικών προορισμών για τους τομείς του μάρκετινγκ και της προβολής έτυχε να συνεργάζομαι ταυτόχρονα με τους Δήμους της Μυκόνου και της Θήρας. Ευρισκόμενος λοιπόν τότε σε κάποια επαγγελματική συνεδρίαση δέχθηκα την καλοπροαίρετη ερώτηση από έναν συνδαιτυμόνα πώς μπορώ και τα καταφέρνω έχοντας δύο όμοιους προορισμούς, όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος.

Χωρίς να το σκεφτώ απάντησα ότι σε καμία περίπτωση δεν μοιάζουν τα δύο νησιά σε επίπεδο στρατηγικής επικοινωνιακής προσέγγισης των αγορών. Και εξήγησα: Στη Σαντορίνη είσαι εσύ και το σκηνικό. Στη Μύκονο είσαι ΕΣΥ το σκηνικό.

Πράγματι, αν το καλοσκεφτούμε, η Σαντορίνη έχει ως μοναδικό της πλεονέκτημα το απαράμιλλου φυσικού κάλλους σκηνικό που είτε με κόσμο είτε και χωρίς, παραμένει δελεαστικό. Στη Μύκονο που έχει και εκείνη τη γραφικότητά της, τη ζωντάνια τη δίνουν οι άνθρωποι. Όσοι την επισκέπτονται και όσοι εργάζονται στο νησί. Γιατί το κυρίαρχο στοιχείο που προσφέρει είναι η διασκέδαση, η χαλάρωση και η ανεμελιά, άσχετο αν συμπορεύονται ή όχι με τον κοσμικό χαρακτήρα που ούτως ή άλλως διαθέτει ο συγκεκριμένος προορισμός. Και μάλιστα με μια φήμη που ξεπερνάει τα όρια της Ελλάδας, άσχετο και πάλι αν κάποιοι ή κάποιες το χρησιμοποιούν ως «πασαρέλα». Σπεύδω δε να εξηγηθώ ότι τίποτα δεν είναι κακό για το μάρκετινγκ όταν μπορεί να «πουλάει». Άρα και η πασαρέλα, καλοδεχούμενη.

Μιλώντας όμως για τους ανθρώπους, σε αντίθεση με τη φύση που έχει στατικό χαρακτήρα, υπάρχουν συνέχεια διαφοροποιήσεις που, σύμφωνα με την παραπάνω λογική, επηρεάζουν και τη φήμη του νησιού, ανάλογα με τη συμπεριφορά τους είτε αυτοί είναι επισκέπτες είτε επαγγελματίες.

Συνεργαζόμενος επί σχεδόν 14 χρόνια με το αγαπημένο μου νησί είχα την ευκαιρία να γνωρίσω πολλούς επαγγελματίες. Διέκρινα την άριστη εικόνα από τη συνέπεια και τον συνετό τρόπο διαχείρισης των επιχειρήσεών τους που όμως πολλές φορές αμαυρώνεται από άλλους «εισαγόμενους» επαγγελματίες που θέλησαν να επενδύσουν στο νησί . Χωρίς, φυσικά, να τους καταδικάζω συλλήβδην, θα έλεγα ότι συνήθως κάποιοι από αυτούς, σε αντίθεση με τους γηγενείς που ζούνε και πονάνε τον τόπο τους, βλέπουν τη Μύκονο ως τη χρυσοτόκο όρνιθα. Και εκεί κάπου χαλάει η συνολική εικόνα του νησιού γιατί κανένας δεν μπορεί ούτε είναι υποχρεωμένος να ξεχωρίζει τους ντόπιους από τους άλλους.

Αυτή όμως δεν είναι η μόνη παράμετρος που απειλεί τη φήμη του νησιού. Είναι και όσοι καραδοκούν για να κατεβάσουν τον πήχη ώστε να βρούνε φτηνές επενδυτικές ευκαιρίες. Αυτό συνέβαινε διαχρονικά στο νησί. Το παραμικρό, από όσα συμβαίνουν σε όλη την Ελλάδα, γινόταν πρωτοσέλιδο σε εφημερίδες και πρώτο θέμα επικαιρότητας στα κανάλια και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στη λογική του Γέρου της Δημοκρατίας που είχε πεί «κεφαλή υπερέχουσα, σκοπεύσατε πυρ».

Η Μύκονος είναι ένας τόπος που σηκώνει μεγάλο βάρος στη συνεισφορά του ΑΕΠ της χώρας. Η αλήθεια είναι ότι έμπρακτα δεν της αναγνωρίστηκε αυτό ποτέ. Πολύ περισσότερο τώρα που όλοι περιμένουμε μήπως και τα έσοδα από τον τουρισμό σώσουν την οικονομική κατάσταση μετά το νέο σφοδρό κύκλο της ύφεσης στον οποίο, μοιραία, θα μπούμε από τον χειμώνα.

Έχοντας λοιπόν ένα προορισμό που μπορεί να προσφέρει στην Εθνική οικονομία, είναι χρέος όλων να τον προσέξουν. Να προσέξουν τη φήμη του, να σεβαστούν και την υπεραξία του. Τι σημαίνει αυτό; Πέρα από τις κλασσικές περιπτώσεις αισχροκέρδειας που πρέπει και να εντοπίζονται και να καταδικάζονται στο όνομα της φήμης του νησιού, είναι αδιανόητο να κυκλοφορούν καταδικαστικές ειδήσεις για την ακρίβεια των υπηρεσιών.

Συνηθίζω να ισχυρίζομαι ότι ενώ ο καφές είτε ο ελληνικός είτε οποιοσδήποτε άλλος είναι ίδιος ως γεύση αν τον πιεί κανείς σε ένα καφενείο ή σε ένα πεντάστερο ξενοδοχείο, είναι η διαφορά στη φήμη, στο περιβάλλον και στις προσφερόμενες υπηρεσίες που καθορίζουν την τιμή του. Το ίδιο ισχύει για το δωμάτιο ενός καταλύματος που αν και ίδιο στη Μύκονο ή κάπου αλλού προσφέρεται σε άλλη τιμή, κ.ο.κ.

Καταλήγοντας, υποστηρίζω ότι η φήμη και η υπεραξία ενός τουριστικού προορισμού χρειάζεται πρωτίστως επικοινωνιακή στήριξη και θωράκιση. Τόσο για να μπορεί να «αποκρούει» κάθε τι άδικο που διακινείται με στόχο να πλήξει την αξιοπιστία του όσο και για να χειριστεί το δίκαιο που μπορεί να συμβεί σκόπιμα ή όχι και έχει λόγους να επικριθεί.

Νότης ΜαρτάκηςΗ Μύκονος, λόγω ακριβώς της ιδιομορφίας του ανθρώπινου σκηνικού που διαθέτει και είναι ευμετάβλητο συνεχώς, όπως ανέλυσα στην αρχή , αλλά και με όσους καραδοκούν για να την μειώσουν πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη ότι έχει ανάγκη επικοινωνιακής διαχείρισης και μάλιστα με τη μορφή συνεχούς διαχείρισης κρίσης, με χαρακτήρα είτε προληπτικό είτε κατασταλτικό.

Διαφορετικά, κάθε τι όμορφο συμβαίνει στο νησί είτε θα ακυρώνεται από την ανθρώπινη συμπεριφορά είτε θα ακούγεται παράταιρο όπως η πολύ αξιόλογη πολιτιστική δραστηριότητα που αναπτύχθηκε πρόσφατα στο νησί.

clickatlife.gr


Ακολουθήστε μας στα social media του XploreMykonosNews.gr

Κάντε εγγραφή και στο κανάλι μας στο YouTube

Ακολουθήστε μας και στο Νο1 lifestyle & travelling περιοδικό της Μυκόνου XploreMykonosMagazine.com


Διαβάστε ακόμη:


Translate »
error: Content is protected !!
Αρέσει σε %d bloggers: