Λιανεμπόριο: Ποια καταστήματα και αλυσίδες ήρθαν ή θα έρθουν στην Ελλάδα

Του Γιώργου Λαμπίρη

Στη συγκρατημένη αισιοδοξία που επικράτησε στον κλάδο του λιανεμπορίου ειδών ένδυσης και υπόδησης αναφέρεται η Cushman & Wakefield Proprius, σε σχετική έκθεσή της για το δεύτερο τρίμηνο του 2022. Την ίδια στιγμή μία σειρά από νέες αφίξεις καταγράφηκαν έως και αυτήν τη στιγμή σε διάφορες περιοχές υψηλού εμπορικού ενδιαφέροντος στην Ελλάδα. Σύμφωνα πάντως με την CWP, η ταχεία επιστροφή στην κανονικότητα και η αυξημένη τουριστική κίνηση της φετινής χρονιάς είναι, μεταξύ άλλων, οι βασικοί λόγοι που έφεραν στο προσκήνιο την συγκρατημένη αυτή αισιοδοξία που προαναφέραμε, γεγονός που σε επιμέρους κεντρικές αγορές αποτυπώθηκε με αύξηση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα.

Όσον αφορά τη δραστηριότητα των συμφωνιών μίσθωσης εμπορικών χώρων, ο υψηλός δυναμισμός που καταγράφηκε το 2021, διατηρήθηκε και φέτος στις περισσότερες από τις ισχυρές εμπορικές αγορές, με αρκετά νέα ανοίγματα καταστημάτων. 

Τα νέα καταστήματα που άνοιξαν φέτος

Τέτοιες περιπτώσεις αποτελούν το νέο κατάστημα Public που λειτούργησε στις αρχές του φετινού καλοκαιριού στον Γέρακα, τα καταστήματα Alexander & Jacob και Diane Von Furstenberg στη Γλυφάδα, το κατάστημα ναυαρχίδα της Molton Brown που ξεκίνησε να λειτουργεί την περασμένη άνοιξη στην Κηφισιά, το νέο Cosmos Sport καθώς και το κατάστημα της τουρκικής αλυσίδας LC Waikiki στη Θεσσαλονίκη. 

Θυμίζουμε επίσης, ότι η Adidas δημιούργησε νέο κατάστημα με συνολική επιφάνεια 844 τ.μ. κατά μήκος της Ερμού, γεγονός που σηματοδότησε την επιστροφή της γερμανικής εταιρείας αθλητικών ειδών στον κεντρικό εμπορικό δρόμο της Αθήνας.

Επιπλέον, ξεκίνησε να λειτουργεί ένα νέο κατάστημα Funky Budha στον Πύργο και ένα νέο κατάστημα Marks & Spencer στην Καλαμάτα. 

Διεθνείς οίκοι έκαναν εγκαίνια στη Μύκονο το καλοκαίρι

Σειρά εγκαινίων γνωστών εμπορικών μαρκών με νέα καταστήματα καταγράφηκαν φέτος και στη Μύκονο, με το νησί να βασίζεται στο ισχυρό τουριστικό ρεύμα και στους υψηλού εισοδήματος επισκέπτες που κατά κύριο λόγο προέρχονται από το εξωτερικό. Τέτοιες περιπτώσεις νέων καταστημάτων αποτελούν οι πολυεθνικές αλυσίδες λιανικής Sephora, Body Shop, Louis Vuitton, Loewe, Havaianas, όπου όλες τους προχώρησαν σε εγκαίνια καταστημάτων. 

Στην περίπτωση του ισπανικού οίκου Loewe, δημιουργήθηκε ένα pop-up store στη Μύκονο, στο Nammos Village, από την οικογένεια Λιακωτίτη που έχει την ευθύνη της μάρκας στην Ελλάδα (γνωστή από τα καταστήματα Simple Caracters, Simple Gallery και Off White). Αντίστοιχου χαρακτήρα ήταν και η κίνηση της Louis Vuitton, η οποία και εκείνη εγκαινίασε ένα pop-up store στο Nammos Village, στο νησί των Κυκλάδων, αποτελώντας το πρώτο κατάστημα αυτού του χαρακτήρα με αποκλειστικά ανδρικές συλλογές. Να σημειωθεί ότι τα pop-up καταστήματα έχουν εποχικό χαρακτήρα ως προς τη λειτουργία τους και εν προκειμένω είναι ανοιχτά στη διάρκεια της τουριστικής περιόδου. 

Οι επικείμενες αφίξεις

Την ίδια στιγμή, νέες διεθνείς μάρκες σχεδιάζουν να εισέλθουν στην αγορά, συμπεριλαμβανομένων της πολωνικής Pepco καθώς και των LPP/Sinsay και Vakko. Σε ό,τι αφορά την Pepco, το πρώτο της κατάστημα θα λειτουργήσει στο Piraeus Retail Park, στη συμβολή των λεωφόρων Πειραιώς και Κηφισού, το οποίο ανήκει στην Trade Estates ΑΕΕΑΠ, θυγατρική του ομίλου Φουρλή. Το άνοιγμα είναι προγραμματισμένο να γίνει εντός του Οκτωβρίου. Επιπλέον, η Pepco έχει συμφωνήσει και για ένα ακόμα κατάστημα στο εκπτωτικό εμπορικό κέντρο Fashion City Outlet που διαχειρίζονται από κοινού η Bluehouse με τη Sonae Sierra και βρίσκεται στη Λάρισα.

Θα θυμίσουμε ότι η Hard Rock International και ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακοίνωσαν πρόσφατα τη συνεργασία τους για την κατασκευή και λειτουργία ενός ολοκληρωμένου θέρετρου και καζίνο στο Ελληνικό, το οποίο πρόκειται να ανοίξει το 2026. Εκεί εκτός από το πολυτελές ξενοδοχείο 5 αστέρων, τις εγκαταστάσεις ψυχαγωγίας και τις λοιπές υποδομές που θα δημιουργηθούν, πρόκειται να κατασκευαστεί και ένας πεζόδρομος λιανικής πώλησης ειδών πολυτελείας. 

Να σημειωθεί ότι μετά την ανάκαμψη του ΑΕΠ κατά 8% το 2021, το πραγματικό ΑΕΠ της χώρας αυξήθηκε και πάλι κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 κατά 2,3% και ενισχύθηκε από την ιδιωτική κατανάλωση (+2,5% από τρίμηνο σε τρίμηνο) και τις επενδύσεις (+3,7% από τρίμηνο σε τρίμηνο). Το ποσοστό ανεργίας υποχώρησε στο 12,1% τον Ιούνιο του 2022, σε χαμηλό 12 ετών, με τον αριθμό των ανέργων να ανέρχεται συνολικά σε 572 χιλιάδες, όντας μειωμένος κατά 18,6% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2021. 

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση προβλέπει ανάπτυξη άνω του 3,1% φέτος, αυξημένη έως και κατά 4,8% το 2023. Ευρύτερα, οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές της εγχώριας οικονομικής δραστηριότητας παραμένουν θετικές παρά τους γεωπολιτικούς κραδασμούς που φαίνεται να κλονίζουν τις οικονομικές προοπτικές. Η Κομισιόν από την πλευρά της, στην έκθεσή της “Summer 2022 Economic Forecasts”, αναθεώρησε προς τα πάνω την πρόβλεψη της για τον ρυθμό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας το 2022 στο 4,0% (προηγούμενη εκτίμηση 3,5%), όντας σημαντικά υψηλότερη σε σχέση με τον μέσο όρο της Ευρωζώνης που προβλέπει αύξηση κατά 2,6%.

capital.gr


Ακολουθήστε μας στα social media του XploreMykonosNews.gr

Κάντε εγγραφή και στο κανάλι μας στο YouTube

Ακολουθήστε μας και στο Νο1 lifestyle & travelling περιοδικό της Μυκόνου XploreMykonosMagazine.com


Διαβάστε ακόμη:


Translate »
error: Content is protected !!
Αρέσει σε %d bloggers: