Πώς η Μύκονος έγινε η Μύκονος – Από νησί των αρχαιολόγων σε παράδεισο της αίγλης

Η Μύκονος, το αιώνιο νησί των ανέμων, ένα νησί που «μαγνητίζει» ανθρώπους απ’ όλη την υφήλιο. Πώς από ψαρότοπος μετατράπηκε σε ένα κοσμοπολίτικο κέντρο για την παγκόσμια ελίτ.

Λαμπερή, γραφική και κοσμοπολίτικη, η Μύκονος έλκει σαν μαγνήτης τους VIPs όλου του πλανήτη. Οι ονειρεμένες παραλίες σε συνδυασμό με την έντονη νυχτερινή ζωή κάνουν το κοσμοπολίτικο κυκλαδονήσι έναν κορυφαίο τουριστικό προορισμό έτοιμο να ικανοποιήσει όλα τα γούστα.

Κι όμως η Μύκονος της κοσμικότητας, των κλαμπ, των καταχρήσεων, της νυχτερινής ζωής, της αχόρταγης διασκέδασης, που πλέον κοντεύει να γίνει πιο διάσημη από την Ελλάδα, δεν ήταν πάντα έτσι.

Πώς η Μύκονος έγινε η Μύκονος;

Αναφερόμενος στην Μύκονο ο αρθρογράφος του Guardian εξηγεί πως το νησί των Ανέμων έγινε το νησί των VIP και των δισεκατομυριούχων. Η Μύκονος, όπως αναφέρει, προσελκύει τουρίστες από τη δεκαετία του 1920, όταν οι μεγάλοι και διάσημοι αρχαιολόγοι το χρησιμοποιούσαν ως βάση για να επισκεφτούν τα αρχαία ελληνικά ερείπια στη γειτονική Δήλο.

Στη δεκαετία του ’60 ήρθε και πάλι στο διεθνές προσκήνιο όταν η πρώην πρώτη κυρία των ΗΠΑ, Τζάκι Κένεντι – Ωνάση,  επισκέφθηκε το νησί με το δεύτερο σύζυγό της, τον έλληνα εφοπλιστή και μεγιστάνα Αριστοτέλη Ωνάση.

Το παράδειγμά της ακολούθησαν η Γκρέϊς Κέλι, η Μπριζίτ Μπαρντό και η Σοφία Λόρεν. Μάλιστα, όπως αναφέρει, υπάρχουν δύο μπαρ και ένα ξενοδοχείο αφιερωμένο στο νησί, αφιερωμένα στην Τζάκι.

Στη δεκαετία του ’70 έχοντας αποκτήσει φήμη VIP τόπου διακοπών, το νησί έγινε προορισμός για γκέι επισκέπτες  όταν ο Ιταλο-αμερικανός ζωγράφος Pierro Aversa και ο  ψαράς Ανδρέας Κουτσούκος ίδρυσαν το Pierro’s, ένα μπαρ φιλικό προς την LGBT κοινότητα.

Όπως συμβαίνει συχνά, όπου πηγαίνουν οι διασημότητες, οι μεγιστάνες του πλούτου ακολουθούν. Ετσι, ο κόλπος της Ψαρού, στον οποίο βρίσκεται το υπερπολυτελές μπαρ – εστιατόριο Nammos, αποδείχθηκε ιδιαίτερα δημοφιλής γιατί είναι ένα φυσικό λιμάνι με βαθιά νερά  προστατευμένο από τα μελτέμια. 

Είναι επομένως ένα τέλειο σημείο για τους δισεκατομμυριούχους να αγκυροβολούν τα υπερπολυτελή γιοτ τους.  Ηδη, όπως αναφέρει ο αρθρογράφος κατά την επίσκεψή του, υπάρχουν 11 από αυτά αγκυροβολημένα, συμπεριλαμβανομένου του Μαλτέζικου Falcon, ενός  τριπλού ιστιοφόρου σουπεργιότ  που κατασκευάστηκε για τον επιχειρηματία της Silicon Valley, Tom Perkins, ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ.. Το σκάφος με έξι καμπίνες είναι διαθέσιμο για ναύλωση για 480.000 ευρώ  την εβδομάδα.

Για το Nammos αναφέρει ότι είναι ένας προορισμός επιλογής για μερικούς από τους πλουσιότερους και πιο διάσημους ανθρώπους στον κόσμο – από την Kate Moss, την Lindsay Lohan και την Ariana Grande μέχρι τον Philip Green, τον Wayne Rooney και τον Usain Bolt.

Αναφέρεται ακόμη στα πολυσυζητημένα πάρτι στα οποία κατά καιρούς έχουν συμετάσχει ο Lewis Hamilton, τα μοντέλα Bella Hadid και Heidi Klum, η τραγουδίστρια Nicole Scherzinger και ο ηθοποιός Leonardo DiCaprio.

Για επιπλέον προστασία της ιδιωτικής του ζωής, διάσημα πρόσωπα μπορούν να νοικιάσουν μια καμπάνα, με ένα υπαίθριο τζακούζι και μπάτλερ έναντι  5.000 ευρώ την ημέρα.

Βλέποντας πόσα χρήματα αφήνουν οι πλούσιοι επισκέπτες στο εστιατόριο και το beach bar, οι ιδιοκτήτες του Nammos επεκτάθηκαν και  σε καταστήματα πολυτελείας, αναφέρει η Guardian. Μεταμόρφωσαν το χώρο  πίσω από το μπαρ σε «χωριό Nammos», ένα εμπορικό κέντρο 20 πολυτελών μπουτίκ. Μάλιστα η γνωστή  Kate Moss συμμετείχε στο φετινό φεστιβάλ που διοργάνωσαν. 

Εκτός από τα καταστήματα Gucci, Burberry και Louis Vuitton, υπάρχει η γκαλερί τέχνης Eden, όπου έργα του καλλιτέχνη γκράφιτι Alec Monopoly κοστίζουν περισσότερα από 200.000 ευρώ.

Δεν έχουν απομείνει ψαράδες στον Νάμμο, παρατηρεί ο αρθρογράφος. Έχουν όλα πωληθεί σε επιχειρήσεις εκμετάλλευσης ακινήτων. Και δεν είναι το μόνο μέρος στο νησί που έχει μεταμορφωθεί για να καλύψει τις απαιτήσεις των υπερ-πλούσιων. Το 2015, οι Γερμανοί φίλοι Thomas Heyne και Mario Hertel αγόρασαν το μπαρ Scorpios σε ένα ακρωτήριο πέρα ​​από τον κόλπο από το Nammos και αναγκάστηκαν να το μετατρέψουν σε άλλο σούπερ-πολυτελές προορισμό για πάρτυ, προσφέροντας επίσης δραστηριότητες ευεξίας, συμπεριλαμβανομένων των μαθημάτων γιόγκα .

Ο αριθμός των διεθνών επισκεπτών στο αεροδρόμιο της Μυκόνου, το οποίο αναβαθμίστηκε και βελτιώθηκε με κόστος 25 εκατ. ευρώ, αυξήθηκε κατά το ένα πέμπτο, σε 282.000 το πρώτο εξάμηνο του 2019 σε σύγκριση με το 2018. Κάθε μέρα κατά τη διάρκεια της αιχμής του Αυγούστου, περισσότερα από 200 αεροσκάφη και σημαντικός αριθμός ιδιωτικών τζετς προσγειώνονται στο αεροδρόμιο. Η αναμόρφωση του αεροδρομίου θα περιλαμβάνει δύο νέα VIP αίθουσες. 

Ορισμένοι ντόπιοι, αναφέρει ο αρθρογράφος, παραπονιούνται ότι η εισροή πλούσιων παραθεριστών έχει σπρώξει  τις τιμές όλων των κατοικιών στο νησί προς τα πάνω.

Από την άλλη πλευρά, όμως, τα μεροκάματα είναι επίσης πολύ υψηλότερα στη Μύκονο. Οι τουρίστες έχουν προκαλέσει αύξηση των τιμών, αλλά έχουν δημιουργήσει και πολλές δουλειές που πληρώνουν καλά, αναφέρουν εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις.

Μάλιστα, όπως αναφέρει πολλά άτομα από το προσωπικό που εργάζεται στα μπαρ, τα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία έχουν μετεγκατασταθεί εδώ για την διάρκεια όλης της σεζόν. Οι περισσότεροι είναι κάτοικοι της ηπειρωτικής Ελλάδας, αλλά προτιμούν να εργασθούν την θερινή περίοδο στη Μύκονο όπου τα μεροκάματα είναι καλύτερα, τη στιγμή μάλιστα που η ανεργία στους νέους φθάνει το 40%, καταλήγει στο άρθρο του ο Guardian.

in.gr


Ακολουθήστε μας στα social media του XploreMykonosNews.gr

Κάντε εγγραφή και στο κανάλι μας στο YouTube

Ακολουθήστε μας και στο Νο1 lifestyle & travelling περιοδικό της Μυκόνου XploreMykonosMagazine.com


Διαβάστε ακόμη:


Translate »
error: Content is protected !!
Αρέσει σε %d bloggers: