
«Η φετινή χρονιά πήγε πάρα πολύ καλά», δηλώνει ο δήμαρχος Μυκόνου, Χρήστος Βερώνης, στο περιθώριο της World Travel Market στο Λονδίνο, εξηγώντας ότι παρά τη συγκρατημένη εκκίνηση τον Μάιο, «από τις 10 Ιουνίου και μετά τα πράγματα άλλαξαν εντυπωσιακά».
Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά: οι συνολικές αφίξεις αυξήθηκαν από 1,6 εκατομμύρια το 2023 σε 1,8 εκατομμύρια φέτος, με τα λιμάνια να σημειώνουν 1,028 εκατ. αφίξεις (από 875.000 πέρυσι). Αντίθετα, οι αεροπορικές αφίξεις παρέμειναν σχεδόν σταθερές στις 727.000.
Σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε η κρουαζιέρα. «Μέχρι και τον Οκτώβριο, η κρουαζιέρα κράτησε τη Μύκονο ζωντανή. Τρία ή τέσσερα πλοία φέρνουν 10-15.000 επισκέπτες τη μέρα. Η πόλη δουλεύει ολόκληρη», σημειώνει ο δήμαρχος, τονίζοντας ότι «είναι λάθος να λένε πως οι επιβάτες αφήνουν μόνο σκουπίδια. Οι περισσότεροι τρώνε έξω, ψωνίζουν, κολυμπούν στις παραλίες, συμβάλλουν ουσιαστικά στην οικονομία».

«Όχι» στο τέλος των 20 ευρώ για Μύκονο και Σαντορίνη
Ο κ. Βερώνης τάσσεται ανοιχτά κατά του τέλους επιβατών κρουαζιέρας ύψους 20 ευρώ, που ισχύει για Μύκονο και Σαντορίνη. «Δεν μπορεί μια τετραμελής οικογένεια να πληρώνει 80 ευρώ για τη Σαντορίνη και άλλα 80 για τη Μύκονο», λέει χαρακτηριστικά.
Παρότι αναγνωρίζει την ανάγκη ύπαρξης τέλους για την κάλυψη εξόδων καθαριότητας και υποδομών, υπογραμμίζει ότι «πρέπει να είναι λογικό, 3 ή 5 ευρώ, όπως στη Ρόδο». Όπως επισημαίνει, «η Βενετία έχει 5€, η Βαρκελώνη 7€. Είμαι υπέρ του τέλους, αλλά σε λογικά πλαίσια».
Έργα υποδομής και νέα εποχή ανάπτυξης
Ο δήμαρχος περιγράφει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα έργων ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, που στοχεύουν στην αναβάθμιση του νησιού. «Ξεκινήσαμε έργο οδοποιίας 6 εκατομμυρίων ευρώ για ασφαλτοστρώσεις και διάνοιξη νέων δρόμων, ενώ μελετάται νέος συνδετήριος άξονας που θα ενώνει τις νότιες παραλίες με το λιμάνι και το αεροδρόμιο», αναφέρει.
Η ΔΕΥΑ Μυκόνου προχωρά σε μεγάλα έργα αποχέτευσης, μελετώντας παράλληλα την πλήρη κάλυψη της Άνω Μεράς, ενώ σχεδιάζεται και νέο εργοστάσιο αφαλάτωσης. Παράλληλα, «το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο μελετά νέες πλατφόρμες στο Τούρλο και πεζόδρομο που θα ενώνει τα δύο λιμάνια».
Η αναβάθμιση επεκτείνεται και στις κοινωνικές υποδομές: «Ξεκινάμε κατασκευές νέων σχολείων και επεκτάσεις νηπιαγωγείων. Η Μύκονος έχει πάνω από 2.500 παιδιά», λέει ο δήμαρχος, προσθέτοντας πως «το καλοκαίρι ζουν και εργάζονται στο νησί περίπου 40.000 άνθρωποι».
Στον αθλητισμό, έχουν ολοκληρωθεί παρεμβάσεις στο κλειστό γυμναστήριο και χρηματοδοτούνται αναβαθμίσεις στο γήπεδο Κόρφου, ενώ προχωρά η δημιουργία κλειστού κολυμβητηρίου με ιδιωτική χορηγία άνω των 2 εκατ. ευρώ.
Στόχος η αποκατάσταση της φήμης της Μυκόνου
Ο δήμαρχος επισημαίνει ότι η εικόνα της Μυκόνου έχει αλλάξει θεαματικά τα τελευταία δύο χρόνια.
«Η κατάσταση είχε ξεφύγει. Είχε δημιουργηθεί η εντύπωση ενός νησιού μπράβων και ναρκωτικών. Από πέρυσι όμως, με την παρέμβαση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και την ενίσχυση της Αστυνομίας, αυτά τελείωσαν», τονίζει.
«Η Μύκονος είναι σήμερα ασφαλής και καθαρή. Όλος ο κόσμος το λέει: ίσως το πιο καθαρό νησί στην Ελλάδα, παρά τον όγκο τουριστών που δέχεται».
Για τον κ. Βερώνη, η Μύκονος οφείλει να επενδύσει ξανά στη θετική της εικόνα. «Πιστεύω στη διαρκή προβολή. Δεν συμφωνώ με τη λογική “η Μύκονος δεν χρειάζεται διαφήμιση”. Πρέπει να συμμετέχουμε σε εκθέσεις, να έχουμε παρουσία, να συναντούμε πράκτορες», αναφέρει.
Εξηγεί ότι η Μύκονος απευθύνεται σε κάθε επισκέπτη, «από τον νέο που ψάχνει οικονομικές επιλογές σε καθαρά καταλύματα, έως τον ταξιδιώτη της πολυτέλειας και του γαστρονομικού τουρισμού».
«Η πολεοδομία πρέπει να φύγει από τη Μύκονο»
Αναφερόμενος στα αυθαίρετα και το νέο χωροταξικό σχέδιο, ο δήμαρχος δεν μασά τα λόγια του.
«Η πολεοδομία υπολειτουργεί. Έχουμε δύο-τρεις υπαλλήλους που τρέχουν ταυτόχρονα δημόσια έργα και καταγγελίες. Δεν γίνεται», λέει. Για τον ίδιο, η λύση είναι σαφής: «Αν δεν μπορεί να στελεχωθεί, πρέπει να φύγει από τη Μύκονο και να λειτουργεί κεντρικά. Δεν γίνεται αλλιώς».
Παράλληλα, εκφράζει κάθετη διαφωνία με το νέο χωροταξικό που ετοιμάζεται: «Το νέο σχέδιο είναι λάθος. Βάζει τη Μύκονο στα 8 και στα 30 στρέμματα. Έτσι, όσοι είχαν αγοράσει 4 στρέμματα, δεν μπορούν να χτίσουν ούτε να τα συνενώσουν (γιατί δεν συμφέρει φορολογικά). Το 55% του νησιού δεν οικοδομείται ήδη. Αν προστεθούν αυτοί οι περιορισμοί, θα αναγκαστούν οι ντόπιοι να πουλήσουν φθηνά. Δεν μπορεί να γίνει η Μύκονος νησί του Ειρηνικού».
«Η Μύκονος μπορεί να προσφέρει τα πάντα»
Ο κ. Βερώνης συνοψίζει με μια φράση το όραμά του για το νησί: «Η Μύκονος έχει την ιστορία, την κουλτούρα και τις υποδομές να προσφέρει τα πάντα: από παράδοση και φιλοξενία μέχρι πολυτέλεια και διεθνές κύρος. Το στοίχημα είναι να διατηρήσουμε την ισορροπία».
tornosnews.gr
Ακολουθήστε μας στα social media του XploreMykonosNews.gr
Κάντε εγγραφή και στο κανάλι μας στο YouTube
Ακολουθήστε μας και στο Νο1 lifestyle & travelling περιοδικό της Μυκόνου XploreMykonosMagazine.com
Διαβάστε ακόμη:
- Πρώτη ήττα για την ΑΕ ΜΥΚΟΝΟΥ στο φετινό πρωτάθλημα
- Μαθήματα Χαρακτικής στα Εργαστήρια του Δήμου Μυκόνου
- Γ. Γ. του ΕΟΤ Ανδρέας Φιορεντίνος: Η Ελλάδα είναι preferred partner της φετινής WTM
- Μύκονος: Μια χρονιά με ισχυρές επιδόσεις, μεγάλα έργα και νέα εποχή ισορροπίας
- Στο επίκεντρο της πολυτελούς κατοικίας η Μύκονος -Ποιες περιοχές ακολουθούν