Οι παγίδες στα τιμολόγια ρεύματος και τα «τρικ» των εταιριών για άμεσες εκπτώσεις

Οι καταναλωτές ακόμη βρίσκονται σε σύγχυση για τις αλλαγές στα χρωματιστά τιμολόγια ρεύματος την ίδια ώρα που τα κερδοσκοπικά παιχνίδια από πλευράς εταιρειών προβληματίζουν το αρμόδιο Υπουργείο.

Διανύουμε τον πρώτο μήνα με τα χρωματιστά τιμολόγια ρεύματος με τους καταναλωτές να προσπαθούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που ισχύουν στην τιμολογιακή πολιτική στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. Τα τέσσερα χρωματιστά τιμολόγια είναι ένα γρίφος για δυνατούς λύτες καθώς οι πολίτες καλούνται να ανακαλύψουν ποια εταιρεία προμήθειας ρεύματος προσφέρει τη χαμηλότερη τιμή, από μήνα σε μήνα, ακόμα κι από μέρα σε μέρα, για να εξοικονομήσουν μερικά λεπτά του ευρώ, αφού τέτοιες είναι οι διαφορές μεταξύ των εταιρειών.

Πολύχρωμη κερδοσκοπία των παρόχων

Ηδη 15 ημέρες μετά την έναρξη ισχύος των νέων πολύχρωμων τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας έχουν φανεί οι πρώτες αποκλίσεις από τα όσα προβλέπονται τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την επικοινωνιακή πολιτική και τις διαφημίσεις. Ενδεικτικό της κατάστασης όπως διαβάζουμε στο ienergeia.gr το γεγογός ότι οι εταιρείες ρεύματος έχουν επιδοθεί σε ένα άνευ προηγουμένο επικοινωνιακό μπαράζ με παροχολογία στους πελάτες αλλά και…πολλά θολά σημεία που καθιστούν δυσκολότερη τη σύγκριση των τιμών από τους καταναλωτές. Στο πλαίσιο αυτό, η ΡΑΑΕΥ έχει ήδη στείλει επιστολές σε τέσσερις εταιρείες προμήθειας για παραπλανητικές διαφημίσεις και αθέμιτες πρακτικές. Πρόκειται για τις εταιρείες ΗΡΩΝ, Voltera, Solar Energy και Φυσικό Αέριο οι οποίες παρέκκλιναν από αυτά που προβλέπει το θεσμικό πλαίσιο για τα τιμολόγια ρεύματος και ειδικότερα για το πράσινο τιμολόγιο.

Παράλληλα η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας στην επόμενη συνεδρίαση της Ολομέλειας αναμένεται να εξετάσει ειδικά το ζήτημα του νέου τιμολογίου της Φυσικό Αέριο, το οποίο έχει κίτρινη σήμανση, καθώς έχει σταθερή χρέωση για οκτάμηνη διάρκεια και όχι ετήσια προκειμένου να λάβει τη μπλε σήμανση, αλλά διαφημίζεται ως σταθερό. Οι εταιρείες προμήθειας που εγκαλούνται από τη ΡΑΑΕΥ εκτιμάται ότι προχώρησαν σε μια εξαιρετικά υψηλή έκπτωση συνέπειας παραπλανώντας τους καταναλωτές αφού παρέχουν τη συγκεκριμένη έκπτωση μόνο στους καταναλωτές που είναι συνεπείς για ένα ολόκληρο εξάμηνο και όχι για κάθε μήνα ξεχωριστά. Επιπλέον, εταιρεία ανακοίνωσε την υψηλή έκπτωση συνέπειας πολύ αργότερα από την αρχική ανακοίνωση των τιμολογίων.

Ανησυχία Σκυλακάκη

Πέραν των κινήσεων της ΡΑΑΕΥ ο προβληματισμός είναι έντονος και στο ΥΠΕΝ με τον κ. Σκυλακάκη να πραγματοποιεί σήμερα διαδοχικές συσκέψεις τόσο με την ηγεσία της ΔΕΗ όσο και με τους στενούς συνεργάτες του δηλαδή την υφυπουργό Αλεξάνδρα Σδούκου και τον γενικό γραμματέα Αριστοτέλη Αιβαλιώτη. Στόχος του υπουργού είναι να σταματήσει όσο είναι νωρίς η κατάσταση που διαμορφώνεται στην αγορά, καθώς ανησυχεί πως σε διαφορετική περίπτωση κάθε μια από τις εταιρείες θα εφαρμόζει μικρές διαφοροποιήσεις των τιμολογίων της επιτείνοντας τη σύγχυση των καταναλωτών και οδηγώντας σε αποτυχία την προσπάθεια να υπάρξει ένα τουλάχιστον τιμολόγιο (το πράσινο) στο οποίο ο καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα να συγκρίνει τελικές τιμές.

dnews.gr


Ακολουθήστε μας στα social media του XploreMykonosNews.gr

Κάντε εγγραφή και στο κανάλι μας στο YouTube

Ακολουθήστε μας και στο Νο1 lifestyle & travelling περιοδικό της Μυκόνου XploreMykonosMagazine.com


Διαβάστε ακόμη:


Translate »
error: Content is protected !!