Τουλάχιστον, έτσι μόλις έγραψε το έγκυρο αμερικανικό Time Out, ότι η Σαντορίνη και η Μύκονος ετοιμάζονται να επιβάλουν 20€ τουριστικό φόρο και μάλιστα σύντομα.
Για να απαλλαγεί από το μεγάλο βάρος των επισκεπτών κατά τη θερινή περίοδο, όσοι φτάνουν με κρουαζιερόπλοιο θα μπορούσαν να υπόκεινται στο συγκεκριμένο τέλος, αναφέρει το άρθρο.
Φανταστείτε, γράφει, την Ελλάδα και το πιθανότερο είναι ότι εικόνες από ασβεστωμένους τοίχους και μπλε παράθυρα α σας έρθουν στο μυαλό – τελικά είναι εμβληματικές αυτές οι εικόνες, οπότε δεν προκαλεί έκπληξη που τόσο πολλοί άνθρωποι συρρέουν στα νησιά της Σαντορίνης και της Μυκόνου κάθε χρόνο.
Αλλά και οι δύο προορισμοί, όπως πολλοί σε όλη την Ευρώπη , λυγίζουν από τον τεράστιο όγκο των επισκεπτών – και τώρα οι τοπικές αρχές έχουν ανακοινώσει μια πολιτική για την αποφυγή του υπερτουρισμού και τη μείωση των αριθμών κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής.
Η πολιτική αυτή, έρχεται με τη μορφή τουριστικού φόρου 20 ευρώ, τον οποίο οι επισκέπτες που φτάνουν ειδικά με κρουαζιερόπλοια θα πρέπει να πληρώσουν και στους δύο προορισμούς. Η Ελλάδα βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στον τουρισμό, με τη βιομηχανία να παράγει έσοδα 20 δισεκατομμυρίων ευρώ στην οικονομία το 2023, αλλά η Σαντορίνη έχει επίσης 20.000 κατοίκους που επιθυμούν να περιοριστούν οι αριθμοί.
«Η Ελλάδα δεν έχει διαρθρωτικό πρόβλημα υπερτουρισμού [αλλά] κάποιοι από τους προορισμούς της έχουν σημαντικό πρόβλημα κατά τη διάρκεια ορισμένων εβδομάδων ή μηνών του χρόνου, το οποίο πρέπει να αντιμετωπίσουμε», δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σύμφωνα με την Telegraph. «Η κρουαζιέρα έχει επιβαρύνει τη Σαντορίνη και τη Μύκονο και γι’ αυτό προχωράμε σε παρεμβάσεις».
Τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν, θα διοχετευθούν πίσω σε τοπικές επενδύσεις υποδομής και εξετάζονται επίσης κανονισμοί για τον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που φτάνουν ταυτόχρονα σε συγκεκριμένες τοποθεσίες.
Αυτά τα μέτρα δεν είναι οι μόνοι περιορισμοί που τίθενται στους τουρίστες. Την περασμένη εβδομάδα ανακοινώθηκε ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος είχε εισαγάγει νομοσχέδιο για περιορισμούς δόμησης εντός της καλντέρας της Σαντορίνης.
Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει την αναστολή της κατασκευής πισινών, επεκτάσεων και καινούργιων κατασκευών, και ενώ η πολιτική είναι υπό δημόσια διαβούλευση, υπήρξε διαμάχη μεταξύ περιβαλλοντολόγων και τοπικών επιχειρήσεων.
Μείνετε συντονισμένοι και θα επανέλθουμε με νέες ενημερώσεις για το θέμα.
Ακολουθήστε μας στα social media του XploreMykonosNews.gr
Κάντε εγγραφή και στο κανάλι μας στο YouTube
Ακολουθήστε μας και στο Νο1 lifestyle & travelling περιοδικό της Μυκόνου XploreMykonosMagazine.com
Διαβάστε ακόμη:
- Ελληνικό μπάσκετ το μεγαλείο σου: Συνεχίστηκε ματς με οροφή να στάζει στο Τρίκαλα – Μύκονος
- Δημήτρης Λιανός: Με ποια έργα θα αντιμετωπίσουμε τη λειψυδρία – Τι θα κάνουμε αν δεν βρέξει
- Χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Μυκόνου
- ΣΥΡΙΑ: Οι ευρωπαίοι ηγέτες χαιρετίζουν την πτώση Άσαντ χωρίς καμία αναφορά στη διάδοχη κατάσταση
- Έρχεται το «Εξοικονομώ 2025» – Ποια τα κριτήρια και οι δικαιούχοι