Τουρισμός: Καλοκαίρι μέσα στο φθινόπωρο – Ποιοι προορισμοί καταγράφουν ρεκόρ

Καλοκαίρι μέσα στο φθινόπωρο για τον ελληνικό τουρισμό, με πληρότητες που έρχονται με φόρα από τον Αύγουστο και προβλέψεις για έσοδα στο τρίμηνο Αυγούστου – Οκτωβρίου, έως το κλείσιμο ουσιαστικά της θερινής σεζόν, στα πέριξ των 8,5 δισ. ευρώ.

Tα νούμερα για τον Σεπτέμβριο φέτος ανά την Ελλάδα, στους προορισμούς που στηρίζονται στο μοντέλο «ήλιος και θάλασσα», παραπέμπουν σε μια μέση πληρότητα κοντά στο 80% στα ξενοδοχεία, με κάποιους από τους πολύ δημοφιλείς προορισμούς, για παράδειγμα στο Νότιο Αιγαίο ή Σαντορίνη, να έχουν ξεπεράσει κατά πολύ φέτος τα νούμερα του 2019, συνεχίζοντας και μέσα στο φθινόπωρο.

Αντίστοιχα, συμβαίνει και στη Ρόδο, όπου οι τουριστικοί φορείς κάνουν λόγο για την καλύτερη, ιστορικά, σεζόν, ήδη πάνω από τα νούμερα του 2019, όπως και στο Ηράκλειο, όπου η επισκεψιμότητα επίσης έχει ξεπεράσει τα νούμερα της κανονικότητας.

Οι εισπράξεις

Κι αν στο επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου οι τουριστικές εισπράξεις των 8,85 δισ. ευρώ υπολείπονται οριακά κατά 3% έναντι των 9,1 δισ. ευρώ του 2019, με βάση τα επίσημα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος πλέον οι προβλέψεις για το πολύ κρίσιμο τρίμηνο της περιόδου Αυγούστου – Οκτωβρίου (οπότε είναι και το τυπικό κλείσιμο των θερινών προορισμών στη χώρα μας) τοποθετούν τον πήχη ακόμη και πάνω από τα 8,5 δισ. ευρώ. Μάλιστα το ήμισυ σχεδόν θα αφορά τον πιο θερμό μήνα του καλοκαιριού από πλευράς αφίξεων και πληροτήτων, τον Αύγουστο, ο οποίος φέτος ξεπέρασε σε πολλούς προορισμούς τα νούμερα του 2019.

Πολύ υψηλά αναμένεται να κινηθεί και ο Σεπτέμβριος, έστω και αν τους μήνες του φθινοπώρου οι τιμές, άρα και τα έσοδα, είναι πιο χαμηλά σε σχέση με το peak της σεζόν. Η εκτίμηση του Σεπτεμβρίου σε αυτή τη φάση κινείται στα πέριξ ή λίγο χαμηλότερα από τα 3 δισ. ευρώ. Υπενθυμίζεται εδώ ότι για τη χρονιά-ρεκόρ του τουρισμού προ κορωνοϊού, το 2019, οι τουριστικές εισπράξεις είχαν διαμορφωθεί στα 18,2 δισ. ευρώ. Νούμερο τελικά που μένει να φανεί σύντομα σε ποιον βαθμό θα ξεπεραστεί τη φετινή πολύ καλή χρονιά πολύ περισσότερο από τη στιγμή που ούτως ή άλλως η περίοδος μετά τον Οκτώβριο παραδοσιακά είναι αδύναμη στην Ελλάδα λόγω της έντονης εποχικότητας.

Από την πλευρά τους, οι τουριστικοί φορείς εκτιμούν ότι ο φετινός χειμώνας με τις αβεβαιότητες σε γεωπολιτικό αλλά και οικονομικό επίπεδο λόγω των γενικότερων πληθωριστικών πιέσεων, της ακρίβειας και του αντίκτυπου που θα έχουν στο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών σε όλη την Ευρώπη (αν δηλαδή ο κόσμος πραγματικά θα έχει ή ακόμη αν θα θελήσει να διαθέσει το εισόδημά του σε ένα ταξίδι ή θα προτιμήσει να κόψει δαπάνες) θα δείξει τον δρόμο και για τη συνέχεια και για την επόμενη σεζόν, δηλαδή πόσο νωρίς αυτή θα ξεκινήσει και αν θα διατηρηθεί το θετικό momentum για τον κλάδο. «Θα πρέπει να περάσει και το πρώτο δίμηνο του 2023 για να διαμορφώσουμε άποψη», δηλώνουν χαρακτηριστικά.

Οι πληρότητες ανά προορισμό

Σε αυτή τη φάση και σε σχέση με τα φετινά νούμερα, εν όψει και της σεζόν του 2023, είναι σημαντικό για τους ελληνικούς προορισμούς και γενικότερα για το brand Ελλάδα ότι φιγουράρει στους πρωταθλητές του ευρωπαϊκού τουρισμού, την ίδια στιγμή που έχει μπει πιο έντονα στο τραπέζι η σκέψη ότι η χώρα μπορεί να δουλέψει τουριστικά και άλλους μήνες, πέραν της υψηλής, θερινής τουριστικής περιόδου, ώστε να υπάρξει και η κατάλληλη προεργασία για στοχευμένους προορισμούς, όπως η Κρήτη ή η Ρόδος.

Σε επίπεδο πληροτήτων αυτήν τη στιγμή, όπως επισημαίνει στο «business stories» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος, μεσοσταθμικά ο Σεπτέμβριος κλείνει πολύ καλά στα ξενοδοχεία στους καλοκαιρινούς προορισμούς, φτάνοντας το 80% ή και ακόμη παραπάνω.

Μια τέτοια περίπτωση είναι αυτή της Σαντορίνης, όπου οι πληρότητες του Σεπτεμβρίου έχουν σπάσει τα κοντέρ, σύμφωνα με τους ξενοδόχους του νησιού, σε επίπεδα ακόμη και πάνω από το 90% και ακολουθεί και ο Οκτώβριος. Από κοντά και η Μύκονος όπου, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των τοπικών φορέων, επίσης τα νούμερα έχουν ξεπεράσει αυτά του 2019, με πληρότητες μεταξύ 80% και 90%.

Μένοντας στις Κυκλάδες, συγκεκριμένα στην Πάρο, προορισμό που ήταν φέτος στις πρώτες προτιμήσεις και των Ελλήνων ταξιδιωτών, συνεχίζεται επίσης η έντονη κινητικότητα του καλοκαιριού, ενώ την ίδια ώρα το νησί έχει μετατραπεί για μια ακόμα φορά σε κινηματογραφικό πλατό λόγω των γυρισμάτων της σειράς «One Day» του Netflix.

Πρωταθλήτρια αναδεικνύεται φέτος και η Ρόδος, με νούμερα υψηλότερα του 2019 και φυσικά και μέσα στον Σεπτέμβριο. Οι αφίξεις από το εξωτερικό συνεχίζονται πιο μαζικά τουλάχιστον έως τις 20 Οκτωβρίου, ενώ τα θερινά προγράμματα ορισμένων αεροπορικών, με απευθείας πτήσεις εξωτερικού, συνεχίζουν έως και το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου. Με βάση τα στοιχεία από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έως και τις 18 Σεπτεμβρίου, στο σύνολο των νησιών τα νούμερα είναι αυξημένα κατά 17% έναντι του 2019, με πάνω από 5 εκατομμύρια διεθνείς αεροπορικές αφίξεις από την αρχή της σεζόν και 29.000 διεθνείς απευθείας πτήσεις. Η Ρόδος είναι μέχρι σήμερα πάνω από τα 2,2 εκατομμύρια, η Κως ξεπέρασε το 1,05 εκατομμύρια αφίξεις, η Σαντορίνη κινήθηκε πάνω από τις 700.000, η Μύκονος πάνω από τις 500.000, η Κάρπαθος τις 80.000, χωρίς να υπολογίζονται όσοι έρχονται με ενδιάμεσο σταθμό από την Αθήνα.

Από Κρήτη μέχρι Κέρκυρα

Στην Κρήτη, στο Ηράκλειο, ο πρώτος μήνας του φθινοπώρου κλείνει με νούμερα στο 85% και ακολουθεί με ψηλά νούμερα και ο Οκτώβριος, τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του μήνα, δεδομένου ότι η εξέλιξη των αφίξεων συμβαδίζει με τις αυξημένες αεροπορικές συνδέσεις από το εξωτερικό στο πλαίσιο των θερινών προγραμμάτων των αεροπορικών που ολοκληρώνονται από τα τέλη του επόμενου μήνα.

Στο Ιόνιο, στην Κέρκυρα, ο Σεπτέμβριος επίσης κλείνει με περισσότερες πτήσεις έναντι του 2019, κοντά στις 1.800 από 1.750 το 2019, με τους επισκέπτες φέτος να ξεπερνούν το 1,6 εκατομμύρια και την τελευταία πτήση να έχει προγραμματιστεί για τις 12 Νοεμβρίου από τη Μεγάλη Βρετανία. Ανάλογη κίνηση παρουσιάζουν τόσο η Κεφαλονιά όσο και η Ζάκυνθος.

Πολύ καλά, με υψηλές πληρότητες κινήθηκε ο πρώτος μήνας του φθινοπώρου και στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα, την Αθήνα -όπου παραδοσιακά ο Σεπτέμβριος μαζί με τον Μάιο είναι πολύ καλοί μήνες- και στη Θεσσαλονίκη, όπου λόγω Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης επίσης τα νούμερα είναι υψηλά. Επίσης πολύ καλά κινήθηκαν -ειδικά το πρώτο διάστημα μέχρι να ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά- και οι προορισμοί του βορείου Αιγαίου και της Βόρειας Εύβοιας για τους οποίους έτρεξαν προγράμματα στήριξης εσωτερικού τουρισμού, όπως και ορισμένοι προορισμοί της ηπειρωτικής Ελλάδας, όπως ο Νομός Ιωαννίνων.

«Ανά εθνικότητα όσον αφορά τον εισερχόμενο τουρισμό, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία και οι λεγόμενες Κάτω Χώρες είναι αυτοί που εξακολουθούν να στηρίζουν τον ελληνικό τουρισμό μέσα στο φθινόπωρο, όπως και οι Βαλκάνιοι κυρίως για τη Βόρεια Ελλάδα έως τα μέσα Σεπτεμβρίου. Υστέρηση καταγράφουμε από την Πολωνία (σ.σ.: μία από τις αγορές που τα τελευταία χρόνια είχε αυξήσει το μερίδιό της όσον αφορά τις χώρες εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα και έχει επηρεαστεί όμως φέτος από τις γεωπολιτικές εξελίξεις πολύ κοντά της, στην Ουκρανία). Ο Οκτώβριος στους θερινούς προορισμούς κινείται αυτή τη στιγμή με πληρότητες κοντά στο 55%- 60% μεσοσταθμικά, με μεγαλύτερα ποσοστά ακόμη και πάνω από το 70% στους μεγάλους προορισμούς όπως η Κρήτη και η Ρόδος», αναφέρει ο κ. Τάσιος.

Η Βόρεια Ελλάδα

Για το κλείσιμο της σεζόν, στα ξενοδοχεία εποχικής λειτουργίας που κλείνουν νωρίτερα από τα μέσα Οκτωβρίου είναι αυτά της Βόρειας Ελλάδας. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Χαλκιδική είναι λίγες οι μονάδες, κοντά στο 20% της δυναμικότητας, που μπορεί να μείνει έως τα τέλη Οκτωβρίου, περίοδος κατά την οποία κατεβάζει αυλαία η συντριπτική πλειονότητα των ξενοδοχείων.

«Μιλάμε για μια μεταβατική χρονιά, για τα ξενοδοχεία τουλάχιστον, μια και έχουμε πάρα πολύ υψηλά κόστη τόσο από την ενέργεια όσο και από την πληθωριστική πίεση στη διατροφική αλυσίδα και μια χρονιά η οποία δουλεύει με τιμές του 2019, ιδιαίτερα στο μαζικό μοντέλο, όπως στην Κρήτη. Φυσικά, κρατάμε τη μεγάλη εικόνα ότι η χώρα είναι ασφαλής, ήρθε πολύς κόσμος, είναι θετικό το αποτύπωμα όσον αφορά τον ανταγωνισμό στη Μεσόγειο και από την άλλη, κρατάμε την αρνητική εικόνα ότι έχουμε σοβαρά ζητήματα στις υποδομές σε πολλές περιοχές, κυρίως στη διαχείριση της καθημερινότητας όχι μόνο των επισκεπτών αλλά και των τοπικών κοινωνιών».

newmoney.gr


Ακολουθήστε μας στα social media του XploreMykonosNews.gr

Κάντε εγγραφή και στο κανάλι μας στο YouTube

Ακολουθήστε μας και στο Νο1 lifestyle & travelling περιοδικό της Μυκόνου XploreMykonosMagazine.com


Διαβάστε ακόμη:


Translate »
error: Content is protected !!
Αρέσει σε %d bloggers: